JYP - TPS 23.09.2010 ja kiviäkin kiinnostaa...

Re: JYP - TPS 23.09.2010 ja kiviäkin kiinnostaa...

ViestiKirjoittaja Alec » 24.09.2010 14:39

Luojan kiitos tässä pelissä oli jo jotain positiivista. Ortio pelasi hyvän pelin!
Ortio pelasi ihan kohtuullisesti TuTossa ja sai luottoa, mutta jostain syystä aina puettuaan Tepsin paidan päälleen ja mentyään maalin suulle, niin kiekot ovat lipsuneet häkkiin. Itse aloin jo epäilemään, että onko Jonista edes seuraavaksi tulevaksi Ylösen mestarinäytteeksi, kuten on hehkutettu ja kauteen lähtiessä pidinkin Virtasta jo selkeänä kakkosena, joten onnistuminen tähän paikkaan Ortiolle teki varmasti hyvää.

Itse peli oli juurikin sitä mitä odottikin. Sentteri puolustaa kolmantena pakkina, jolloin on täysin mahdotonta että hyökkäys toimisi. Pakkikalusto kun on mitä on, niin kaksinkamppailuiden jatkuva häviäminen aiheuttaa vastustajalle paljon jääaikaa Tepsin puolustuspäädyssä ja paljon laukauksia. Ortiolle hatunnosto lukemien pitämisestä säädyllisinä. Sen sijaan edelleen huolestuttaa ylivoimat. Siinä ei nyt ole mitään ihmeellistä ettei maalia saada aikaiseksi, mutta miten on mahdolista, että vastustaja saa joka ylivoimalla ne parhaat paikat, esim. läpiajoja jatkuvalla syötöllä. Tämä taasen on valmentajan vika ja en voi ymmärtää, mitä ihmettä Leime on opettanut palaajille ylivoimaa harjoiteltaessa?
En nähnyt Jyp-peliä, mutta kaikissa muissa peleissä ylivoiman kiekonylöstuonnissa on ollut tasan yksi tapa, jota on jääräpäisesti toistettu ja se näyttää täysin toivottomalta. Eli pakki seisoo maalin takana, jonka takaa laituri kiertää ja ottaa kiekon. Ennen omaa sinistä laituri jättää kiekon pakille, joka ylittää sinisen ja jättää kiekon taasen sentterille, joka on tullut koko poppoon takana. Ja tässä tulee se ongelma. Laiturit seisovat nyt vastustajan sinisellä, ilman suurempaa liikettä ja vastustajan pelaajat pelaavat nämä syötöt helposti pois. Sentteri, jonka tehtäväksi on jäänyt kiekon ylöstuonti, törmää ennen punaviiva vastustajan kärkikarvaajaan ja vaihtoehdoiksi jää syöttö pakille, joka käytännössä tyrehdyttää hyökkäyksen tai itse ohi meneminen. Päätyyn kiekkoa ei voi heittää, koska ollaan vielä punaviivan takana. Itse olen ainakin huomannut, että Virtala on ollut näissä monesti ylöstuojana ja noin 70% kerroista hän on kiekon menettänyt.

Tässä tulee oikeasti Nordlundin alimman miehen pyörähdysharhautuksia kiekon ylöstuonnissa jo kova ikävä. Niin pelottavan hirveiltä, kuin ne näyttivätkään, niin kyllä mies karvaajasta ohi tuli aina. Ensi viikolla toivottavasti sairaslista jonkun verran tyhjempi ja päästään aloittamaan kausi tosissaan. Siihen asti pitkävedossa kaikella kiinni vastustajan voittoa.
Alec
 
Liittynyt: 30.04.2009 00:26

Edellinen

Paluu Otteluketjut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa